Τρίτη 16 Ιουνίου 2009

Νέες υποσχέσεις για ποδηλατόδρομο

Τη χάραξη διαδρομής από την Κηφισιά μέχρι το Φάληρο υποσχέθηκε χθες το ΥΠΕΧΩΔΕ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος Προκόπης Γιόγιακας

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4521901&ml=1

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 16 Ιουνίου 2009

Υποσχέσεις για χρήση του ποδηλάτου στην Αθήνα με τη δημιουργία δικτύου ποδηλατόδρομου μήκους 26,6 χιλιομέτρων έδωσε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς. Στον αέρα ωστόσο παραμένουν οι δύο σύγχρονοι ποδηλατοδρόμοι, μήκους 22 χιλιομέτρων, που είχε εξαγγείλει πριν από έναν χρόνο το υπουργείο Μεταφορών, υποσχόμενο μάλιστα ότι το 2010 θα συνέδεαν το κέντρο της Αθήνας με τη θάλασσα.

O κ. Σουφλιάς είχε χθες συνάντηση με εκπροσώπους από τον σύλλογο Ποδηλάτες της Αθήνας, κατά την οποία ανακοίνωσε τη διαμόρφωση ενός υπερτοπικού άξονα ποδηλάτου συνολικού μήκους 26,6 χιλιομέτρων που θα συνδέει την Κηφισιά με τον Φαληρικό Όρμο.

Η βασική χάραξη προβλέπει τη δημιουργία ενός ποδηλατόδρομου από τον σταθμό του ΗΣΑΠ στην Κηφισιά μέχρι την Ομόνοια, παράλληλα με τις γραμμές του ΗΣΑΠ. Από εκεί και πέρα, δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη από ποιο σημείο θα διέρχεται μέσα από τους αρχαιολογικούς χώρους του Κέντρου, για να καταλήξει, παράλληλα με τις γραμμές του ΗΣΑΠ, στον όρμο του Φαλήρου.

Χάραξη από το ΕΜΠ
Η πλήρης χάραξη θα προκύψει έπειτα από μελέτη που θα ανατεθεί στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο μέσω δύο προγραμμάτων που θα ολοκληρωθούν σε 8 μήνες και, στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η κατασκευή του ποδηλατόδρομου κατά τμήματα. Εκτιμάται ότι το κόστος κατασκευής θα είναι 7 εκατομμύρια ευρώ για το σύνολο του άξονα και πως θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, η χάραξη θα εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε 16 σταθμούς Μετρό και Ηλεκτρικού και για τον λόγο αυτό θα δημιουργηθούν- κατά το δυνατόν- σε όλους τους σταθμούς του Μετρό ειδικοί χώροι φυλασσόμενης στάθμευσης ποδηλάτων.

Σε επόμενο στάδιο, σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, αναμένεται και η δημιουργία ποδηλατόδρομου από το ΣΕΦ έως τη Βάρκιζα συνολικού μήκους 35 χιλιομέτρων. Για το έργο αυτό όμως δεν έχει γίνει ακόμη τίποτα και η αρχική σκέψη είναι ο ποδηλατοδρόμος να κινείται κατά μήκος των γραμμών του τραμ.

ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Σύμφωνα με το υπουργείο, η μελέτη θα έχει ολοκληρωθεί σε 8 μήνες και η κατασκευή θα κοστίσει 7 εκατ. ευρώ

«Δίνουν δισ. για τα αυτοκίνητα και ψίχουλα για το ποδήλατο»

«ΟΙ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ αποτελούν ελάχιστο τμήμα όσων απαιτούνται για να ενταχθεί το ποδήλατο στην καθημερινότητα της πόλης», επισημαίνεται μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της ομάδας Ποδηλάτες της Αθήνας. «Οι προτάσεις της ομάδας αφορούν τη δημιουργία δικτύου ποδηλατικών αξόνων μήκους 154 χιλιομέτρων. Οι εξαγγελίες του ΥΠΕΧΩΔΕ κάνουν λόγο για 26 χιλιόμετρα. Προφανώς από κάπου πρέπει να γίνει η αρχή, όμως δεν μπορούμε να μη σχολιάσουμε το γεγονός ότι την ίδια στιγμή που το ΥΠΕΧΩΔΕ εξαγγέλλει έργα 7 εκατομμυρίων για το ποδήλατο, προωθεί την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων αξίας δεκάδων δισεκατομμυρίων στην ήδη κορεσμένη από αυτοκίνητα πόλη μας».

Τους δύο πρώτους ποδηλατόδρομους της Αθήνας είχε υποσχεθεί ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης. Ο ένας, όπως είχε εξαγγείλει ο υπουργός, θα συνέδεε τη Μεσογείων με το Γουδή, ενώ ο δεύτερος επρόκειτο να συνδέσει το Καλλιμάρμαρο με το Νέο Φάληρο. Σήμερα, έναν χρόνο μετά, από τους δύο αυτούς ποδηλατόδρομους μόνον ο ένας βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης, ενώ η τύχη του δεύτερου αγνοείται!

Ειδικότερα, υπό μελέτη από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) βρίσκεται ο ποδηλατόδρομος μήκους 13 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ, ο οποίος θα συνδέει δύο πάρκα, το Άλσος Χωροφυλακής στη Λεωφόρο Μεσογείων και το Πάρκο Ιλισίων. Ωστόσο, η μελέτη δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Ο δεύτερος ποδηλατόδρομος που παραμένει στα χαρτιά, επρόκειτο να συνδέσει το Παναθηναϊκό Στάδιο με τον Φαληρικό Όρμο. Η μελέτη για τον ποδηλατόδρομο αυτό δεν ανατέθηκε σε κανέναν μέχρι σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου